Standardowa regeneracja maglownic montowanych w samochodach osobowych i dostawczych obejmuje:
- Mycie zewnętrzne.
- Demontaż.
- Mycie części.
- Weryfikacja części:
- sprawdzenie czy nie mają wyraźnych śladów uszkodzeń lub zużycia,
- sprawdzenie wymiarów,
- sprawdzenie luzów,
- sprawdzenie gwintów itp.
- Sprawdzenie części defektoskopem metalograficznym czy nie mają mikropęknięć.
- Wymiana wszystkich uszczelnień bez względu na ich stopień zużycia.
- Szlifowanie powierzchni współpracujących z uszczelniaczami, jeśli posiadają wyraźne ślady zużycia.
- Wymiana zużytych łożysk.
- Montaż.
- Kontrola na stanowisku diagnostycznym SD-WW01 symulującym rzeczywiste warunki pracy maglownicy. Jeśli wynik kontroli jest niekorzystny, maglownicę poddaje się ponownej procedurze naprawczej. W przypadku pozytywnego wyniku kontroli dalsza procedura jest następująca:
- Malowanie przekładni kierowniczej.
- Trwałe wybicie wcześniej nadanego numeru.
- Przetransportowanie maglownicy do magazynu wyrobów gotowych.
Każda regenerowana u nas maglownica posiada swoją kartę ewidencyjną, w której są wyszczególnione wszystkie części, które zostały poddane kontroli, z zaznaczeniem wyników pomiaru. Jeżeli pomiar nie mieści się w polu tolerancji określonym przez producenta maglownic, części podlegają wymianie (standardowa naprawa nie obejmuje ewentualnej wymiany listwy zębatej oraz korpusu).
Poza tym wszystkie maglownice posiadają swoją kartę badań diagnostycznych, na którą nanosi się wszystkie wyniki pomiarów, począwszy od luzu, a na charakterystyce pracy kończąc (wykres pracy maglownicy pod obciążeniem).