Standardowa technologia naprawcza pomp hydraulicznych montowanych w pojazdach samochodowych obejmuje:
- Mycie zewnętrzne.
- Demontaż.
- Mycie części.
- Weryfikacja części:
- sprawdzenie czy nie mają wyraźnych śladów uszkodzeń lub zużycia,
- sprawdzenie wymiarów,
- sprawdzenie luzów,
- sprawdzenie gwintów itp.
- Piaskowanie korpusu i innych części zewnętrznych.
- Malowanie korpusu i innych elementów zewnętrznych.
- Sprawdzenie części defektoskopem metalograficznym czy nie mają mikropęknięć.
- Szlifowanie wałka napędowego.
- Szlifowanie płyt czołowych wirnika.
- Wymiana uszczelnień.
- Wymiana łożysk.
- Dopasowanie części w oparciu o przeprowadzane na bieżąco pomiary.
- Montaż.
- Kontrola na stanowisku diagnostycznym.Jeśli wynik kontroli jest niekorzystny pompę poddaje się ponownej procedurze naprawczej. W przypadku pozytywnego wyniku kontroli dalsza procedura jest nestępująca:
- Trwałe wybicie wcześniej nadanego numeru.
- Plombowanie (tak aby w celu jakiejkolwiek naprawy pompy hydraulicznej konieczne było uszkodzenie plomb).
- Przetransportowanie pompy hydraulicznej do magazynu wyrobów gotowych.
Każda naprawiana u nas pompa hydrauliczna posiada swoją kartę ewidencyjną w której są wyszczególnione wszystkie części które zostały poddane kontroli z zaznaczeniem wyników pomiaru. Jeżeli pomiar nie mieści się w polu tolerancji określonym przez producenta pomp hydraulicznych części podlegają wymianie (standardowa naprawa nie obejmuje ewentualnej wymiany wirnika, pierścienia zewnętrznego wirnika, wałka sprzęgłowego, korpusu).