Samochody ciężarowe i autobusy

Standardowa naprawa ślimakowych przekładni kierowniczych montowanych w samochodach ciężarowych i autobusach obejmuje:

  1. Mycie zewnętrzne.
  2. Demontaż.
  3. Mycie części.
  4. Weryfikacja części:
    • sprawdzenie czy nie mają wyraźnych śladów uszkodzeń lub zużycia,
    • sprawdzenie wymiarów,
    • sprawdzenie luzów,
    • sprawdzenie gwintów itp.
  5. Sprawdzenie części defektoskopem metalograficznym czy nie mają mikropęknięć.
  6. Wymiana wszystkich uszczelnień bez względu na ich stopień zużycia.
  7. Szlifowanie powierzchni współpracujących z uszczelniaczami, jeśli posiadają wyraźne ślady zużycia.
  8. Wymiana zużytych łożysk.
  9. Wymiana kulek łożyskowych współpracujących ze ślimakiem i tłokiem.
  10. Wymiana zużytych krańcówek – zderzaków.
  11. Montaż.
  12. Kontrola na komputerowym stanowisku diagnostycznym ASBPK01 symulującym rzeczywiste warunki pracy przekładni kierowniczej. Jeśli wynik kontroli jest niekorzystny, przekładnię kierowniczą poddaje się ponownej procedurze naprawczej. W przypadku pozytywnego wyniku kontroli dalsza procedura jest następująca:
  13. Malowanie przekładni kierowniczej.
  14. Plombowanie (tak aby w celu jakiejkolwiek naprawy przekładni kierowniczej konieczne było uszkodzenie plomb).
  15. Trwałe wybicie wcześniej nadanego numeru.
  16. Przetransportowanie przekładni kierowniczej do magazynu wyrobów gotowych.

Każda naprawiana u nas przekładnia kierownicza posiada swoją kartę ewidencyjną, w której są wyszczególnione wszystkie części, które zostały poddane kontroli z zaznaczeniem wyników pomiaru. Jeżeli pomiar nie mieści się w polu tolerancji określonym przez producenta przekładni kierowniczych, części podlegają wymianie (standardowa naprawa nie obejmuje ewentualnej wymiany wałka ślimakowego, tłoka, wału segmentowego, korpusu).
Poza tym wszystkie przekładnie kierownicze posiadają swoją kartę badań diagnostycznych, na którą nanosi się wszystkie wyniki pomiarów począwszy od luzu, a na charakterystyce pracy kończąc (wykres pracy przekładni pod obciążeniem).

Samochody osobowe i dostawcze

Standardowa naprawa listwowych przekładni kierowniczych montowanych w samochodach osobowych i dostawczych obejmuje:

  1. Mycie zewnętrzne.
  2. Demontaż.
  3. Mycie części.
  4. Weryfikacja części:
    • sprawdzenie czy nie mają wyraźnych śladów uszkodzeń lub zużycia,
    • sprawdzenie wymiarów,
    • sprawdzenie luzów,
    • sprawdzenie gwintów itp.
  5. Sprawdzenie części defektoskopem metalograficznym czy nie mają mikropęknięć.
  6. Wymiana wszystkich uszczelnień bez względu na ich stopień zużycia.
  7. Szlifowanie powierzchni współpracujących z uszczelniaczami, jeśli posiadają wyraźne ślady zużycia.
  8. Wymiana zużytych łożysk.
  9. Montaż.
  10. Kontrola na stanowisku diagnostycznym SD-WW01 symulującym rzeczywiste warunki pracy przekładni kierowniczej. Jeśli wynik kontroli jest niekorzystny, przekładnię kierowniczą poddaje się ponownej procedurze naprawczej. W przypadku pozytywnego wyniku kontroli dalsza procedura jest następująca:
  11. Malowanie przekładni kierowniczej.
  12. Trwałe wybicie wcześniej nadanego numeru.
  13. Przetransportowanie przekładni kierowniczej do magazynu wyrobów gotowych.

Każda naprawiana u nas przekładnia kierownicza posiada swoją kartę ewidencyjną, w której są wyszczególnione wszystkie części, które zostały poddane kontroli z zaznaczeniem wyników pomiaru. Jeżeli pomiar nie mieści się w polu tolerancji określonym przez producenta przekładni kierowniczych, części podlegają wymianie (standardowa naprawa nie obejmuje ewentualnej wymiany wałka ślimakowego, listwy zębatej oraz korpusu).
Poza tym wszystkie przekładnie kierownicze posiadają swoją kartę badań diagnostycznych, na którą nanosi się wszystkie wyniki pomiarów począwszy od luzu, a na charakterystyce pracy kończąc (wykres pracy przekładni pod obciążeniem).

Gwarancja jakości

Gwarancja na regenerowane produkty: 12 miesięcy bez limitu kilometrów, z możliwością przedłużenia do 3 lat.

Centrum Hamulcowe ATE

ATE Centrum Hamulcowe
Fundusze europejskie – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

Innowacyjna Gospodarka Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Hydrosystem Sp. z o.o.
Głuchowo 25
87-140 Chełmża
Numery telefonów:
+48 56 66 33 540 (do ..542)
+48 56 687 34 15
+48 56 687 34 25
Numery telefonów:
+48 604 246 643
+48 608 500 982
Godziny pracy:
poniedziałek - piątek
7:00 - 17:00