Firma Hydrosystem oferuje innowacyjną metodę pomiaru geometrii kół i podwozia w technologii trójwymiarowej – 3D, przeprowadzaną za pomocą najnowszej generacji urządzenia V2400 firmy John Bean, która jest liderem na rynku światowym w zakresie jakości i pomiarów geometrii zawieszenia. Nowe precyzyjne kamery o wysokiej rozdzielczości, najnowsze głowice refleksyjne oraz oprogramowanie Pro42 Platinum dają bardzo dokładną możliwość pomiaru w czasie krótszym niż 2 minuty.
Oferujemy:
- pomiar i ustawienie zbieżności kół,
- pomiar i ustawienie kąta pochylenia koła,
- pomiar i ustawienie kąta wyprzedzenia i pochylenia sworznia zwrotnicy,
- pomiar przekątnych zawieszenia,
- pomiar kątów dla maksymalnych skrętów kół,
- pomiar rozstawu kół i rozstawu osi,
- pomiar przesunięcia kół względem przesunięcia osi z wyliczeniem różnicy jeżeli są w zmierzonych parametrach,
- pomiar przesunięcia osi tylnej,
- pomiar nierównoległości osi,
- pomiar krzywej zbieżności (wymóg VW, Audi),
- pomiar i diagnostykę niesymetryczności układu kierowniczego,
- pomiar pochylenia koła przy zerowej zbieżności (wymóg Mercedes),
- pomiar wysokości zawieszenia,
- zaawansowaną diagnostykę układu kierowniczego - Pro Ackerman,
- pomiar promienia zataczania,
- pomiar średnicy kół podczas przetaczania samochodu,
- szybka kontrola czy są założone właściwe koła,
- zaawansowany pomiar wysokości zawieszenia,
- prezentacja pomiarów w 3D.
Geometria zawieszenia
Układ kierowniczy jest jednym z najważniejszych w samochodzie. To od niego zależy precyzja prowadzenia i bezpieczeństwo jazdy. Dlatego tak ważne jest prawidłowe ustawienie geometrii wszystkich kół w pojeździe. Kontrola i ewentualna korekta ustawienia kół konieczna jest nie tylko po wszelkich naprawach zawieszeń i układów kierowniczych, lecz także okresowo w trakcie normalnej eksploatacji podczas której ulegają zużyciu części zawieszenia, np. łożyska kół przeguby drążków kierowniczych, tuleje metalowo-gumowe. Dlatego warto kontrolować geometrię kół w pojeździe. W geometrii najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych i dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. Przy bardziej zaawansowanych zawieszeniach regulowane są cztery wartości: kąt pochylenia kół , kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. W dużej części obecnie produkowanych samochodów klasy niższej i średniej regulowana jest tylko zbieżność; inne wartości są stałe, niemniej jednak podlegają pomiarowi. Nieprawidłowe ustawienie geometrii kół decyduje o stabilności samochodu w czasie jazdy oraz wpływa na zużycie opon. Zaniedbanie ustawienia geometrii naraża właściciela na wysokie koszty napraw samochodu i przedwczesną wymianę opon, a w skrajnych przypadkach zagraża zdrowiu i życiu użytkowników dróg.
Geometrie pasywne, (takie jak 3D) wykorzystujące technologię trójwymiarową, umożliwiają niemal błyskawiczny pomiar przy zachowaniu dużej dokładności. W odróżnieniu od pozostałych nie są one czułe na odchylenia posadzki (alternatywnie dźwignika) od poziomu. Firma Hydrosystem wyposażona jest w najnowocześniejsze urządzenie do ustawiania geometrii pracujące w technologii 3D. Dzięki temu ustawienie geometrii odbywa się szybko i precyzyjnie, a wykwalifikowany personel dokładnie wyjaśni wszystkie niuanse techniczne. Kontrola geometrii i ewentualne ustawienie powinno być przeprowadzana przynajmniej raz do roku. Dobrym momentem do zlecenia kontroli i ustawienia geometrii jest sezonowa wymiana opon.
Wydruk raportu z wykonanych pomiarów
Po wykonaniu ustawień otrzymają Państwo wydruk przedstawiający parametry zmierzone przed i po przeprowadzeniu regulacji.
Pomiar w technologii 3D umożliwia sprawdzenie wszystkich kątów i wymiarów pojazdu, dzięki czemu można precyzyjnie sprawdzić jego stan oraz na przykład historię przeprowadzonych napraw blacharskich w pojeździe. Jest to bardzo przydatne podczas zakupu samochodu oraz do oceny jakości wykonanych napraw.
Porady:
- Producenci pojazdów zalecają korektę geometrii zawieszenia raz w roku.
- Nieprawidłowe ustawienia mogą powodować na przykład: przyspieszone i nierównomierne zużywanie się opon, niepewne prowadzenie na zakrętach lub znoszenie na prostej.