Przyczyna | Sposób naprawy |
Zbyt niskie ciśnienie w kołach kierowanych. | Sprawdzić ciśnienie. Dopompować do zalecanej wartości. |
Zniszczone lub niedostatecznie nasmarowane złącze naczepy. | Sprawdzić i przesmarować. |
Niewłaściwe ciśnienie w układzie hydraulicznym. | Sprawdzić ustawienie ciśnienia. W razie konieczności zmienić. |
Niedociążenie przedniej osi. | Sprawdzić obciążenie przedniej osi i ewentualnie dociążyć. |
Niewłaściwa zbieżność kół. | Sprawdzić zbieżność. W razie konieczności skorygować. |
Niewłaściwy kąt wyprzedzenia. | Sprawdzić kąt wyprzedzenia. W razie konieczności skorygować. |
Nie zachowana współliniowość drugiej osi kierowanej. | Sprawdzić współliniowość drugiej osi. W razie konieczności ustawić. |
Luzy w przegubach Cardana lub w połączeniu przesuwnym kolumny kierownicy. Ściąganie przegubu. | Sprawdzić przeguby i połączenie przesuwne kolumny. Wymienić zużyte części. |
Niewspółosiowość przegubów Cardana w kolumnie kierowniczej. | Sprawdzić i ustawić wzajemnie przeguby. |
Luz w przegubach kulowych drążka kierowniczego. | Sprawdzić przeguby kulowe. Wymienić zużyte przeguby. |
Poluzowane zamocowanie przekładni kierowniczej, wspornika lub drążka kierowniczego. | Sprawdzić zamocowania. Dokręcić śruby i nakrętki. |
Zużyte lub napięte łożysko zwrotnicy. | Sprawdzić łożysko. Wymienić zużyte części. |
Niewłaściwe zamocowanie drążka kierowniczego; przy ustawieniu kół „na wprost" przekładnia kierownicza nie jest w położeniu środkowym. | Sprawdzić ustawienie drążka kierowniczego. W razie konieczności dokonać korekty. |
Luzy w zawieszeniu przedniej/tylnej osi. | Sprawdzić luzy. Wymienić zużyte części. |
Zbyt duża wydajność pompy układu kierowniczego. | Zmierzyć wydajność pompy. Sprawdzić płynność działania zaworu regulacji przepływu. W razie konieczności zregenerować lub wymienić pompę. |
Zbyt duże opory wewnętrzne przekładni kierowniczej. | Naprawić lub wymienić przekładnię |
Za mało oleju w układzie (zasysanie powietrza). | Uzupełnić olej i odpowietrzyć układ hydrauliczny. |
Pomimo dostatecznego napełnienia olejem powietrze dostaje się do układu hydraulicznego. | Sprawdzić w którym miejscu następuje zasysanie powietrza i usunąć uszkodzenie. Odpowietrzyć układ hydrauliczny podczas pracy silnika i uzupełnić olej. |