Przyczyna | Sposób naprawy |
Niewłaściwy rozkład ładunku powodujący przechył samochodu. | Dokonać korekty rozłożenia ładunku. |
Niedostatecznie nasmarowane złącze naczepy. | Nasmarować złącze naczepy. |
Jazda na drodze o poprzecznym nachyleniu. | Jazda po drodze nachylonej w kierunku poprzecznym powoduje ściąganie na jedną stronę. |
Różnica ciśnienia w oponach kół osi kierowanych. | Sprawdzić ciśnienia. Dopompować do zalecanej wielkości. |
Różne typy opon lub różne głębokości bieżnika na kołach osi kierowanej. | Należy zawsze zakładać na danej osi opony tego samego typu i o tej samej głębokości bieżnika. |
Różne typy obręczy na osi kierowanej. | Na danej osi powinny być zawsze takie same obręcze. |
Uszkodzona jedna opona. | Wymienić oponę od strony na której ściąga. |
Niewłaściwa regulacja hamulców lub hamulca na osi kierowanej powodująca „ciągnięcie". | Sprawdzić układ hamulcowy. W razie konieczności dokonać naprawy i regulacji. |
Niewspółosiowość przegubów Cardana w kolumnie kierownicy. | Sprawdzić i ewentualnie ustawić zapewniając wzajemną współosiowość. |
Niewłaściwe luzy łożyska koła. | Sprawdzić łożysko. W razie konieczności ustalić właściwy luz. |
Nieprawidłowy kąt wyprzedzenia. | Sprawdzić wielkość wyprzedzenia. W razie konieczności dokonać korekty kąta. |
Niewłaściwy kąt pochylenia koła. | Sprawdzić kąt pochylenia koła. Sprawdzić obudowę mostu napędowego. |
Niewspółliniowość osi kierowanych. | Sprawdzić współliniowość osi kierowanych. Dokonać regulacji drążków kierowniczych. |
Niewłaściwa współliniowość tylnej (tylnych) osi przyczepy lub naczepy. | Sprawdzić współliniowość tylnej (tylnych) osi przyczepy lub naczepy. Dokonać korekty ustawienia. |
Luzy w zawieszeniu przedniej/tylnej osi. | Sprawdzić luzy. Wymienić zużyte części. |
Różnica wygięcia resorów jednej osi. | Zmierzyć wygięcie resorów. Wymienić resory. |
Niewłaściwa regulacja zawieszenia powietrznego. Powoduje to przechył samochodu. | Sprawdzić płynność ustawienia wysokości. W razie konieczności dokonać regulacji ustawienia. |
Zbyt duża wydajność pompy wspomagania układu kierowniczego. | Sprawdzić wydajność pompy. Sprawdzić płynność działania zaworu regulacji przepływu. |
Niewłaściwe ustawienie tzw. środka hydraulicznego zaworu sterującego przekładni kierowniczej. | Sprawdzić położenie tzw. środka hydraulicznego przekładni kierowniczej. Położenie centralne nie podlega regulacji. Przekazać do regeneracji lub wymienić przekładnię kierowniczą. |