Przyczyna | Sposób naprawy |
Za mało oleju w układzie hydraulicznym. | Sprawdzić poziom oleju w układzie kierowniczym uzupełnić olej i odpowietrzyć układ hydrauliczny. |
Pomimo dostatecznego napełnienia olejem powietrze dostaje się do układu hydraulicznego. | Sprawdzić w którym miejscu następuje zasysanie powietrza (strona ssąca), usunąć uszkodzenie, uzupełnić olej. |
Zużyty lub nie dokręcony tłumik drgań na osi (osiach) kierowanej. | Dokręcić zamocowanie. Wymienić tłumik drgań. |
Zbyt mała wydajność pompy układu kierowniczego. | Sprawdzić wydajność pompy. |
Nie dokręcony drążek kierowniczy, drążek poprzeczny, wspornik mechanizmu kierowniczego lub przekładnia kierownicza. | Sprawdzić i dokręcić powyższe elementy. |
Za duży luz zazębienia wycinka zębatego wałka ramienia przekładni kierowniczej z zębatką tłoka. | Wyregulować luz zazębienia. |
Luz łożyska kulkowego śruby i nakrętki przekładni kierowniczej. | Wymienić śrubę, względnie nakrętką lub obie części łącznie z kulkami. zwrócić uwagę na dobór kulek z jednej grupy selekcyjnej. |