Przyczyna Sposób naprawy
Zbyt niskie ciśnienie w kołach kierowanych. Sprawdzić ciśnienie. Dopompować do zalecanej wartości.
Zniszczone lub niedostatecznie nasmarowane złącze naczepy. Sprawdzić. Przesmarować złącze.
Zbyt duże obciążenie osi kół kierowanych. Sprawdzić obciążenie osi. Zdjąć obciążenie.
Zbyt mało oleju w układzie hydraulicznym mechanizmu wspomagającego Otworzyć zbiornik oleju i sprawdzić jego poziom. Przy pracującym silniku uzupełnić olej do poziomu zgodnego z górnym znakiem na podziałce poziomu oraz Odpowietrzyć układ. W każdym przypadku sprawdzić szczelność i usunąć przyczyny przecieków.
Zapowietrzony układ hydrauliczny. Sprawdzić czy nie występuje pienienie oleju. Sprawdzić szczelność przewodów ssących i pierścienia uszczelniającego wału pompy. Odpowietrzyć układ hydrauliczny i uzupełnić olej.
Zawór regulacyjny w pompie pozostaje zawieszony względnie jest zatkany. Wymontować zawór regulacyjny, przemyć i sprawdzić. Otwór dławiący nie może być zatkany.
Nastąpiło pęknięcie filtra i zatkanie otworu przewodu ssącego. Wymontować zbiornik oleju, zawór regulacyjny pompy i oczyścić z brudu wkładkę filtracyjną. oczyścić przewód ssący i króciec zasysający.
Zatkany filtr, niedrożne przewody. Wymontował i wymienić wkład filtra, oczyścić przewody.
Zaplątany lub załamany przewód Sprawdzić przewody.
Otwór zasilający w zbiorniku (częściowo) zablokowany. Sprawdzić drożność otworu w zbiorniku.
Zakleszczone łożyska kolumny kierowniczej lub przegub(y) Cardana. Unieść podnośnikiem oś (osie) i sprawdzić dokręcenie kolumny kierownicy.
Zakleszczone łożyska na zwrotnicy. Sprawdzić oś (osie) kierowaną. Zbyt duży kąt wyprzedzenia, sprawdzić i w razie konieczności zmniejszyć.
Niskie ciśnienie oleju w układzie wspomagania. Sprawdzić maksymalne ciśnienie w układzie wspomagania. Wymienić zawór ograniczenia ciśnienia lub pompę wspomagania.
Niska wydajność pompy wspomagania układu kierowniczego. Sprawdzić natężenie przepływu. Sprawdzić czy zawór sterujący przepływem nie jest zakleszczony. W razie konieczności zregenerować lub wymienić pompę.
Ogranicznik hydrauliczny działa zbyt wcześnie. Wyregulować.
Niewłaściwe ustawienie ogranicznika hydraulicznego skrętu, przekładnia kierownicza ustawia się sama w położeniu końcowym po puszczeniu koła kierownicy. Wyregulować ustawienie hydraulicznego ogranicznika skrętu.
Tłok zaworu jest nieszczelny względnie nie zamyka zaworu. Zamontować nową śrubę przekładni kierowniczej.
Uszkodzony jest pierścień uszczelniający w pokrywie pośredniej. Wymontować korpus zaworu, pokrywę pośrednią i śrubę przekładni kierowniczej. Założyć nowy pierścień uszczelniający w pokrywie pośredniej.
Uszkodzone są pierścienie uszczelniające tłok. Odkręcić korpus zaworu z pokrywę pośrednią. Wymontował wałek ramienia przekładni kierowniczej i Tłok. sprawdzić pierścienie uszczelniające tłok, przy uszkodzeniu wymienić pierścienie. sprawdzić czy powierzchnia cylindra nie jest uszkodzona. W przypadku zarysowań lub śladów zatarć wymienić obudowę przekładni kierowniczej.
Brak ciśnienia w dolnej przestrzeni cylindra. Wymontować wałek i sprawdzić ogranicznik hydrauliczny. W przypadku uszkodzenia należy wymienić ogranicznik. wymienić na nowe pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym.
Nieszczelny jest dolny lub górny ogranicznik hydrauliczny skrętu. Wymontować i sprawdzić ogranicznik hydrauliczny. W przypadku uszkodzenia należy wymienić ogranicznik. Wymienić na nowe pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym.
Brak ciśnienia w górnej przestrzeni cylindra. Odkręcić korpus zaworu z pokrywę pośrednią i wymontował śrubę przekładni kierowniczej. sprawdzić pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym pomiędzy obudową, pokrywą pośrednią i korpusem zaworu, i w razie potrzeby wymienić. sprawdzić również środkowy pierścień uszczelniający w głowicy śruby przekładni kierowniczej.
Uszkodzony jest pierścień uszczelniający rozdzielacza hydraulicznego śruby przekładni kierowniczej. Zdjąć korpus zaworu i wymienić pierścień uszczelniający.
Uszkodzony jest pierścień rowkowy w pokrywie pośredniej względnie utracił sprężystość. Wymontować korpus zaworu, pokrywę pośrednią i śrubę przekładni kierowniczej. Włożyć nowe pierścienie uszczelniające wraz z przynależnymi pierścieniami uszczelniającymi o kształcie okrągłym.

Gwarancja jakości

Gwarancja na regenerowane produkty: 12 miesięcy bez limitu kilometrów, z możliwością przedłużenia do 3 lat.

Centrum Hamulcowe ATE

ATE Centrum Hamulcowe

Fundusze europejskie – dla rozwoju innowacyjnej gospodarki

Innowacyjna GospodarkaEuropejski Fundusz Rozwoju Regionalnego

Hydrosystem Sp. z o.o.
Głuchowo 25
87-140 Chełmża
Biura Obsługi Klienta
poniedziałek - piątek
7:00 - 17:00
+48 56 66 33 540
Okręgowa Stacja
Kontroli Pojazdów CTR/020

pn - pt: 8:00 - 20:00, sobota: 8:00 - 15:00
+48 56 66 33 542