Przyczyna | Sposób naprawy |
Zbyt niskie ciśnienie w kołach kierowanych. | Sprawdzić ciśnienie. Dopompować do zalecanej wartości. |
Zniszczone lub niedostatecznie nasmarowane złącze naczepy. | Sprawdzić. Przesmarować złącze. |
Zbyt duże obciążenie osi kół kierowanych. | Sprawdzić obciążenie osi. Zdjąć obciążenie. |
Zbyt mało oleju w układzie hydraulicznym mechanizmu wspomagającego | Otworzyć zbiornik oleju i sprawdzić jego poziom. Przy pracującym silniku uzupełnić olej do poziomu zgodnego z górnym znakiem na podziałce poziomu oraz Odpowietrzyć układ. W każdym przypadku sprawdzić szczelność i usunąć przyczyny przecieków. |
Zapowietrzony układ hydrauliczny. | Sprawdzić czy nie występuje pienienie oleju. Sprawdzić szczelność przewodów ssących i pierścienia uszczelniającego wału pompy. Odpowietrzyć układ hydrauliczny i uzupełnić olej. |
Zawór regulacyjny w pompie pozostaje zawieszony względnie jest zatkany. | Wymontować zawór regulacyjny, przemyć i sprawdzić. Otwór dławiący nie może być zatkany. |
Nastąpiło pęknięcie filtra i zatkanie otworu przewodu ssącego. | Wymontować zbiornik oleju, zawór regulacyjny pompy i oczyścić z brudu wkładkę filtracyjną. oczyścić przewód ssący i króciec zasysający. |
Zatkany filtr, niedrożne przewody. | Wymontował i wymienić wkład filtra, oczyścić przewody. |
Zaplątany lub załamany przewód | Sprawdzić przewody. |
Otwór zasilający w zbiorniku (częściowo) zablokowany. | Sprawdzić drożność otworu w zbiorniku. |
Zakleszczone łożyska kolumny kierowniczej lub przegub(y) Cardana. | Unieść podnośnikiem oś (osie) i sprawdzić dokręcenie kolumny kierownicy. |
Zakleszczone łożyska na zwrotnicy. | Sprawdzić oś (osie) kierowaną. Zbyt duży kąt wyprzedzenia, sprawdzić i w razie konieczności zmniejszyć. |
Niskie ciśnienie oleju w układzie wspomagania. | Sprawdzić maksymalne ciśnienie w układzie wspomagania. Wymienić zawór ograniczenia ciśnienia lub pompę wspomagania. |
Niska wydajność pompy wspomagania układu kierowniczego. | Sprawdzić natężenie przepływu. Sprawdzić czy zawór sterujący przepływem nie jest zakleszczony. W razie konieczności zregenerować lub wymienić pompę. |
Ogranicznik hydrauliczny działa zbyt wcześnie. | Wyregulować. |
Niewłaściwe ustawienie ogranicznika hydraulicznego skrętu, przekładnia kierownicza ustawia się sama w położeniu końcowym po puszczeniu koła kierownicy. | Wyregulować ustawienie hydraulicznego ogranicznika skrętu. |
Tłok zaworu jest nieszczelny względnie nie zamyka zaworu. | Zamontować nową śrubę przekładni kierowniczej. |
Uszkodzony jest pierścień uszczelniający w pokrywie pośredniej. | Wymontować korpus zaworu, pokrywę pośrednią i śrubę przekładni kierowniczej. Założyć nowy pierścień uszczelniający w pokrywie pośredniej. |
Uszkodzone są pierścienie uszczelniające tłok. | Odkręcić korpus zaworu z pokrywę pośrednią. Wymontował wałek ramienia przekładni kierowniczej i Tłok. sprawdzić pierścienie uszczelniające tłok, przy uszkodzeniu wymienić pierścienie. sprawdzić czy powierzchnia cylindra nie jest uszkodzona. W przypadku zarysowań lub śladów zatarć wymienić obudowę przekładni kierowniczej. |
Brak ciśnienia w dolnej przestrzeni cylindra. | Wymontować wałek i sprawdzić ogranicznik hydrauliczny. W przypadku uszkodzenia należy wymienić ogranicznik. wymienić na nowe pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym. |
Nieszczelny jest dolny lub górny ogranicznik hydrauliczny skrętu. | Wymontować i sprawdzić ogranicznik hydrauliczny. W przypadku uszkodzenia należy wymienić ogranicznik. Wymienić na nowe pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym. |
Brak ciśnienia w górnej przestrzeni cylindra. | Odkręcić korpus zaworu z pokrywę pośrednią i wymontował śrubę przekładni kierowniczej. sprawdzić pierścienie uszczelniające o kształcie okrągłym pomiędzy obudową, pokrywą pośrednią i korpusem zaworu, i w razie potrzeby wymienić. sprawdzić również środkowy pierścień uszczelniający w głowicy śruby przekładni kierowniczej. |
Uszkodzony jest pierścień uszczelniający rozdzielacza hydraulicznego śruby przekładni kierowniczej. | Zdjąć korpus zaworu i wymienić pierścień uszczelniający. |
Uszkodzony jest pierścień rowkowy w pokrywie pośredniej względnie utracił sprężystość. | Wymontować korpus zaworu, pokrywę pośrednią i śrubę przekładni kierowniczej. Włożyć nowe pierścienie uszczelniające wraz z przynależnymi pierścieniami uszczelniającymi o kształcie okrągłym. |