Przyczyna | Sposób naprawy |
Nie nasmarowane zwrotnice. | Nasmarować. |
Zbyt niskie ciśnienie w kołach kierowanych. | Sprawdzić ciśnienie. Dopompować do zalecanej wartości. |
Zniszczone lub niedostatecznie nasmarowane złącze naczepy. | Sprawdzić i przesmarować. |
Niewspółosiowość przegubów Cardana w kolumnie kierowniczej. | Sprawdzić i ustawić wzajemnie przeguby. |
Niedociążenie przedniej osi. | Sprawdzić obciążenie przedniej osi i ewentualnie dociążyć. |
Niewłaściwy kąt wyprzedzenia. | Sprawdzić kąt wyprzedzenia. W razie konieczności skorygować. |
Ściąganie przegubu lub łożyska w kolumnie kierownicy. | Sprawdzić przegub i łożysko kolumny kierownicy. Wymienić zużyte części. |
Tarcie mechaniczne między współpracującymi częściami (ramię przekładni kierowniczej, drążek kierowniczy, ramię zwrotnicy lub drążek kierowniczy poprzeczny, dźwignia pośrednia). | Sprawdzić części układu kierowania. |
Poluzowane zamocowanie przekładni kierowniczej lub wspornika. | Sprawdzić zamocowania. Dokręcić śruby. |
Napięte łożysko zwrotnicy. | Sprawdzić łożysko zwrotnicy. |
Zbyt duża wydajność pompy układu kierowniczego. | Zmierzyć wydajność pompy. Sprawdzić płynność działania zaworu regulacji przepływu. W razie konieczności wymienić pompę. |
Zbyt mały luz zazębienia przekładni kierowniczej. | Wyregulować luz zazębienia. |
Zbyt duże opory wewnętrzne przekładni kierowniczej. | Naprawić przekładnię kierowniczą. |
Uszkodzenia wewnętrzne przekładni kierowniczej. | Zregenerować lub wymienić przekładnię kierowniczą. |